сряда, 2 май 2018 г.

Шоу на витамините (III б)

На 2 май 2018 година се проведе среща с малчуганите от полудневната група във Второ основно училище, с ръководител госпожа Магдалена Славова.
Тя бе планирана и старателно подготвяна от учениците от трети „Б“ клас в продължение на месеци.
Големите каки и батковци, разказаха на дечицата какво им е помогнало да пораснат здрави и големи. А именно - да си похапват повечко редовно плодове и зеленчуци. Показаха своите рисунки със закачливи плодчета и зеленчуци. Казаха им с какво е полезен всеки един с витамините, които съдържа. Напомниха, че трябва да се измие преди хапване.
Момиче пък прочете и стихче за зеленчуците от детските книжки със стихове на госпожа Ваня Ангелова „Играй с мен“ и „Детски свят“. Момче пък прочете изразително стихчето „Рожденичка“.


РОЖДЕНИЧКА

- Зайко Байко, я кажи ми
где си тръгнал във зори,
грабнал кошничка за пикник
и усмихнат до уши?

- Раничко съм тръгнал, драга,
до далечната дъбрава:
на милата ми мама Зайка
съм подготвил изненада.

Ден рожден тя днеска има
да почерпим се двамина -
нося лакомства любими:
моркови, маруля, зеле.

Искам в нея да се гушна,
днес, когато съм послушен,
а немирен ли съм някой ден,
скарва ми се, но е мила с мен.

Затуй набрах цветя чудесни,
герданче - от мъниста цветни.
С празника във този час
да благодаря за всичко аз.

С него показа на малките, че и Зайко предпочита здравословна храна, която с желание споделя с майка си за празника ѝ.
Стихотворението „Зеленчуци“, пък разсмя всички със закачливия си характер.

ЗЕЛЕНЧУЦИ

В градината на село
разни зеленчуци зреят.
Дядо все ги прекопава,
а пък бабата полива.

Зелка рошава и едра
на едно краче се клати.
Все мърмори недоволна,
че я пръскат с препарати.

А доматът червенее
със усмивка на лицето.
Чака баба да направи
от доматите пюрето.

Краставицата зелена
се излегна мързеливо.
Мустака си зелен засука
и протегна се от скука.

Патладжанът пък суетен,
коричката си лъсна.
Изпъчи се на слънце,
в огледало се огледа.

Доволни старците се смеят,
че е пак богата есента.
Зимнината ще приготвят
за внуците си във града.

Големите показаха своите закачливи и усмихнати рисунки на малките, като ги подканиха самите те да нарисуват своя любим плод или зеленчук у дома. Да я покажат на мама и татко! Да поискат по - често да си похапват от него, за да растат по – бързо здрави.
Учителката Ваня Ангелова пък разказа на децата, че хората се трудят на полето, за да отглеждат любимата и полезна храна. През есента с радост прибират плодовете на своя труд - узрелите вече плодове и зеленчуци, за да достигнат до всички хора.Накрая ги поздрави ги със своето стихотворение „Магьосница“ от „ Детски свят“.
Срещата завърши със смях и закачки, със знания за добрата храна за нас, за да сме здрави и силни, умни и весели, да учим и играем, да растем и станем добри хора.